Katowice

DSCN4418

W ubiegłym tygodniu kilka dni spędziłam na zwiedzaniu Katowic. Nikt mi uwierzyć nie może, że to miasto do turystycznych należy, więc otwieram dziś cykl poświęcony promocji tego pięknego miasta. Odkryłam je niedawno i mam zamiar jeszcze tam wrócić. Gdybym miała okazję przeprowadzić się tam choćby jutro, to spakowałabym się bez zastanowienia. Widać, że miasto ma na siebie pomysł – buduje się wiele biurowców (firmy przenoszą tam swoje siedziby i otwierają oddziały), remontuje się ulice i budynki, powstaje wiele nowych niesamowitych miejsc (o których później). Generalnie za rok-dwa powinno być doskonale, a już teraz jest wyśmienicie. Zaczynam od centrum i starych kamieniczek. Jeżeli będziecie w Katowicach choćby przejazdem, to warto przespacerować się po tych uliczkach, zjeść śląski żurek (z dużą ilością czosnku) i uwierzyć, że miasto to ma wiele do zaoferowania!

DSCN4352 DSCN4363 DSCN4368 DSCN4372 DSCN4374 DSCN4385 DSCN4388 DSCN4416

This entry was published on 12 września 2013 at 00:21. It’s filed under Byłam-widziałam, Zdjęcia and tagged , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

15 thoughts on “Katowice

  1. Od 1 września mieszkam w tym mieście. 🙂

  2. A ja się tam wybieram i wybieram, i jakoś wybrać nie mogę. Dziękuje za przypomnienie 🙂

    • mieszkam w sumie godzinę jazdy od Katowic, a do głowy mi nigdy nie przyszło, żeby się tam wybrać w celach turystycznych. a teraz byłam, widziałam i polecam:)

  3. Ja mieszkam z tym Panem powyżej. To chyba dobrze zrobiłam pakując się.;)

  4. polskie miasta tak bardzo pięknieją . tak jak wioski .. z perspektywy odwiedzin emigranta tak dobrze to widać … bardzo dziękuję Ci za tą notkę .. jeszcze nigdy nie byłem w Katowicach i z ciekawością zajrzę tam podczas następnej wizyty w Polsce
    słoneczne pozdrowienia :^)

    • Pięknieją, dlatego staram się je odkrywać na nowo i promuję jak mogę:) Słyszałam wiele pozytywnych opinii od osób powracających po latach. Pewnie, że jeszcze wiele jest do zrobienia, albo coś jej zrobione źle, ale chyba w wielu miejscach na świecie tak to właśnie wygląda. pozdrawiam!

      • peregrinopl on said:

        bardzo CI dziękuję za tak wiele zdjęć i ukazywanie piękna Polski .. bardzo tęsknię i jest mi tak miło jak widzę jak pięknieje .. mam zamiar powrócić za kilka lat i zamieszkać pod Wawelem a blisko gór :^)

        • tak sobie pomyślałam właśnie, że sporo Polaków mieszkających za granicą mnie odwiedza, więc zamiast mamjakty powinnam jakoś adekwatnie nazwać mój blog:)

          • peregrinopl on said:

            :^) .. hihihi .. tak Twój blog przybliża nam emigrantom kraj ojczysty .. no właśnie dlatego, że ‚niemamyjakty’ :^)) .. a chcielibyśmy

  5. Czasem miejsca bliskie potrafią nas zaskoczyć 🙂
    Też byłam w Katowicach, znajomi pytali: ‚a co tam jest do oglądania?’, bo wielu kojarzy się ze smogiem, kopalniami, szarością i ponurym dworcem.
    A my złapaliśmy za spacerownik, pogrzebałam w internecie i udało się zobaczyć – majestatyczne kamienice, Nikiszowiec, który bardzo ładnie przedstawiłaś na blogu, majestatyczne budynki np. Sejmu Śląskiego.

    A swoją drogą, największą satysfakcję daje właśnie znajdowanie ciekawych zakątków w miejscach nieoczywistych, prawda? 🙂

    • oj tak! inna sprawa, że jednak trzeba mieć w sobie dużo zachwytu takiego nad światem w ogóle, żeby do takich nieoczywistych miejsc zaglądać:) ja mam – niektórzy uważają to za wadę, inny za zaletę, ale ja po prostu wszędzie dobrze się czuję i widzę jakieś pozytywne aspekty miejsca:)

Skomentuj

