Wygiełzów cz. II / open air museum

 DSCN3981

Jak to często w takich miejscach bywa można spróbować swoich sił w różnych pracach ręcznych:) W Wygiełzowie było koło garncarskie, papierowa wiklina i czerpanie papieru. Dla mnie najciekawsze były jednak tym razem woskowe pachnące świece.

DSCN3982 DSCN3988

Najpierw z ula należy wydobyć wosk. Tu już trochę wygnieciony przez turystów:)

DSCN4009

Trochę to trwa zanim wosk idealnie się rozpuści.

DSCN3991

Sprawa wydaje się prosta – knociki wiszą sobie równo i trzeba je po prostu oblewać woskiem. Trwa to jednak w nieskończoność:)

DSCN4007 DSCN3990

Tak wygląda produkt końcowy. Świeczki można jeszcze dodatkowo rolować miedzy 2 deseczkami, aby nabrały kształtu, wydaje mi się jednak, że ładniejsze są w takiej surowej postaci. Jeszcze tylko odnalezienie knocika i gotowe:)

DSCN4008

This entry was published on 13 sierpnia 2013 at 08:41. It’s filed under Byłam-widziałam, Zdjęcia and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

10 thoughts on “Wygiełzów cz. II / open air museum

  1. znaczy się teraz będziesz robić świeczki 😉

  2. A good reportage from this interesting museum.

  3. Takich postów to ze świeczką szukać:)

  4. nawet nie wiesz jak bardzo nie lubię tej fabrycznej masowej produkcji, a tutaj…takie piękno i spokój:)

    • artyści też czasami produkują masowo. korzystałam kiedyś z pracowni ceramicznej dziewczyny, która utrzymywała się ze sprzedaży swoich wyrobów. Gdy zobaczyłam stół wypełniony aniołami pomyślałam, że jednak każda praca może być nużąca. Co prawa każdy aniołek był wyjątkowy, ręcznie robiony, jednak była w tym jakaś masówka…

Skomentuj

