Pompeje / Pompeii

P6115093

Pierwsze, co zdziwiło mnie na miejscu, to obszar – miałam poczucie, że wszystko, co widziałam na zdjęciach, mieści się tak naprawdę na niewielkim obszarze, Pompeje są jednak dość rozległe. Spacerując wieloma ulicami można wczuć się w życie ludzi sprzed wieków (tu był targ, tu łaźnie, tam restauracja, tu dom publiczny, a tam domy prywatne…). Drugie zdziwienie – nowoczesność. Kanalizacja, duże budowle, przejścia dla pieszych, teatr, termy.  Gdyby ludzie łatwiej uczyli się od siebie i nie cofali w swej wiedzy bez sensu, pewnie postęp nastąpiłby o wiele szybciej…

P6115104 P6115107 P6115110 P6115117 P6115121 P6115125 P6115137

This entry was published on 26 czerwca 2013 at 08:39. It’s filed under Byłam-widziałam, Zdjęcia and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

15 thoughts on “Pompeje / Pompeii

  1. Zawsze marzyłam, aby tam się udać! Historia starożytna była zawsze moją wielką miłością. Fantastyczne zdjęcia, dziękuję Mamjakty!

  2. Zapraszam do mnie po nominację do Liebster Award 😉

  3. Niesamowite miasto!

  4. Dopisuję do listy miejsc które muszę zobaczyć !!

    • koniecznie! zanim tam pojechałam na pewno nie wymieniałabym tego miejsca jako konieczne do zobaczenia. naprawdę byłam przekonana, że jest przereklamowane. jednak baardzo się pomyliłam!

  5. Tam mnie jeszcze nie zawiało, ale przestrzeń fotograficzna wzywa do takich miejsc.

  6. W Pompejach to ja dawno temu byłem…
    Pojechałbym znowu…
    Do Włoch pojechać to zawsze dobry pomysł 😉
    Bardzo ładne zdjęcia – miło powspominać.
    Teraz w Stanach jest ciekawa wystawa o Pompejach
    http://artdone.wordpress.com/2012/09/28/pompeii/
    ‚Dekadencja, Apokalipsa, Odrodzenie’
    nawet tytuł efektowny – no ale na jej zobaczenie też bez szans
    za to bliżej jest jeszcze jedna wystawa o Pompejach
    http://artdone.wordpress.com/2013/01/10/pompeibm/
    w Londynie – już raz robiłem podejście, ale się uparłem i jednak pojadę zobaczyć 😉
    Choć do Włoch byłoby lepiej…
    Dzięki za wycieczkę 🙂

Skomentuj

