Rzym i Watykan / Rome and the Vatican

P6094770

Rzym to chyba najdziwniejsze miasto jakie do tej pory widziałam. Na każdym kroku widać, że kiedyś był tam inny świat. Nawet na najzwyklejszej uliczce można nagle znaleźć jakąś antyczną kolumnę lub fragment muru. Niestety o ile obecnie staramy się zachować z poprzednich epok jak najwięcej o tyle od czasów Chrystusa przez wiele stuleci starano się zniszczyć wszystko co pogańskie. Możemy obejrzeć zatem antyczne mury, ale obecnie są one wkomponowane w chrześcijańskie kościoły. Trochę mnie to raziło, ale to chyba powszechne zjawisko na całym świecie i z różnych okresów historycznych. Niesamowite wrażenie zrobił na mnie Panteon (choć byłoby miło zobaczyć tam rzeźby bogów, dla których go zbudowano), naprawdę można mocno się zdziwić po wejściu do tego budynku. Nie bez znaczenia jest samo dojście wąskimi uliczkami – nagle wyłania się mały placyk, wchodzimy do środka świątyni, która z zewnątrz nie wydaje się aż tak ogromna i … tracimy równowagę od patrzenia w górę i kręcenia się w kółko. Coś niesamowitego.

Dla porządku zwiedziłam również Watykan i oczywiście muzea watykańskie. W skrócie – przez kilka godzin towarzyszyły mi szok i niedowierzanie. Ogromne bogactwo na ogromnym terenie. Niekończące się korytarze wypełnione po brzegi prawdziwymi skarbami. Postanowiłam wyłączyć na ten dzień poglądy dotyczące kościoła katolickiego i zwyczajnie podziwiałam te skarby. Jest się czym zachwycać!

P6094808 P6094901 P6104991 P6104992 P6105012 P6105019

This entry was published on 22 czerwca 2013 at 07:37. It’s filed under Byłam-widziałam, Zdjęcia and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

9 thoughts on “Rzym i Watykan / Rome and the Vatican

  1. Dzięki Tobie Mamjakty podróżuję po Italii. I fajniejsze to dla mnie, niż ruszać się dziś z domu w te utrzymujące się od dobrego tygodnia 35- 30 w cieniu 😉
    Dzięki! 🙂

  2. Mnie watykan zmęczył i ogólnie nie podobał się. Zadzwoniłam wtedy do Mamy a Ona powiedziała że jak pierwszy raz była w watykanie to się rozplakała. …. Inne pokolenie, inne doświadczenia życiowe i inny odbiór otaczającego nas świata. …

    • Widziałam wiele bardzo młodych osób ogromnie przeżywających spotkanie z papieżem, albo odwiedziny grobu Jana Pawła II. Nie wiem, czy to różnice międzypokoleniowe, ale jakieś na pewno są:) Moja babcia jak usłyszała, że będę w Watykanie, to spytała, czy zobaczę tego diabła (czyli Benedykta XVI):)

  3. Mnie, podobnie jak Kasię, Muzea Watykańskie zmęczyły, ja to w ogóle anytmuzealna jestem 😉
    Wolę architekturę i ogromne wrażenie zrobił na mnie, tak jak na Tobie, Panteon. Mnie też zaskoczyło, że taka budowla stoi sobie tak niepozornie na małym placyku, spodziewałam się wielkiej przestrzeni dookoła, jak np. wokół Koloseum.
    Dotarliśmy pod Panteon już po zmroku i zaglądaliśmy do środka przez szparę w drzwiach. Widzieliśmy wnętrze tylko delikatnie rozświetlone światłem księżyca – wrażenie niesamowite!
    I jeszcze jedna historyjka odnośnie innego zabytku – idziemy sobie jednego dnia w kierunku chyba Piazza Navona i mijamy kościół, przytulony do innych budynków. Zastanawiam się, co to może być i skąd ja to znam. Nagle olśnienie – przecież to kościół Il Gesu, znany z podręczników do historii od 6 klasy szkoły podstawowej począwszy, bo jego elewacja była w baroku wręcz wzorcowa. A on sobie tam tak spokojnie, niepozornie stoi między budynkami, nieświadomy, że jakieś dzieciaki gdzieś daleko się o nim uczą 😉
    Podsumowując – ja chcę do Rzymu!

    • też bym tam z chęcią wróciła… w Rzymie spędziłam tylko 2 dni, a to zdecydowanie za mało… Natomiast jestem urodzonym zwiedzaczem – mogę spacerować od świtu do nocy i żadne muzea (nawet niekończące się watykańskie) mi nie straszne:)

  4. W Rzymie i w Watykanie jeszcze nie byłam. Też mi sie wydaje, że fajnie by było spędzić tam przynajmniej kilka dni.

    • cóż zrobić – gdybym tylko miała więcej czasu i pieniędzy, to z chęcią w każdym państwie spędziłabym co najmniej rok, żeby na spokojnie poznać ciekawe miejsca, ludzi i kulturę…

Skomentuj

