Wenecja / Venice

P6074531

Gdybym miała wybierać z miejsc, które odwiedziłam, państwo idealne do zamieszkania, pewnie wybrałabym Włochy. Prawdopodobnie nie miałabym dość wiecznego zwiedzania kolejnych miasteczek, w których po prostu czuć wielkość poprzednich epok. Zapraszam na podróż przez ten piękny kraj – zaczynamy od północy, dziś Wenecja. Często odwiedzane miejsce całkiem blisko Polski. Robi wrażenie, choć wydaje mi się, że jest nieco zaniedbane. Obok eleganckich butików można zobaczyć zrujnowane kamieniczki i wiele pustych miejsc. Zapewne ze względu na zagrożenie zalaniem nie jest to doskonałe miejsce na inwestycje, jednak coś mi tam zgrzyta:) Zawsze wyobrażałam sobie, że można się tam poruszać głównie gondolami, a okazało się, że mają zadziwiająco dużo stałego lądu. I dobrze – przed podróżą po słonecznej Italii w Wenecji nabiera się odpowiedniego nastawienia do zwiedzania charakterystycznych wąskich uliczek i historycznych miejsc.  Dla mnie to była taka brama do innego świata, przygotowanie na jeszcze większe skarby.

P6074543 P6074562 P6074581 P6074612

This entry was published on 16 czerwca 2013 at 22:12. It’s filed under Byłam-widziałam, Zdjęcia and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

8 thoughts on “Wenecja / Venice

  1. Wstyd się przyznać ,ale w Wenecji jeszcze nie byłam, ale wszystko jest jeszcze do odrobienia..:-)

  2. Mnie również Wenecja zachwyciła. Teraz marzy mi się wyprawa na samo południe Włoch na Sycylię !!

    • Sycylię również polecam gorąco! jest zachwycająca – stare domy, piękne plaże, szkółki drzewek, które można zwiedzać jak ogród botaniczny i, co ciekawe, cmentarze. Kiedyś napiszę o niej co nieco, ale najpierw zgram kliszę na komputer:)

  3. Nie byłam jeszcze w Italii, choć zdaje się znam ja dość dobrze z rodzinnych zdjęć i opowieści 😉

    • mam nadzieję, że dobrze zareklamuję ten piękny kraj:) przed nami jeszcze długa podróż:)

      • Zazdraszczam 🙂
        Zdradzisz, czy to zorganizowana wycieczka czy wyprawa na własną rękę?

        • wyjazd zorganizowany. Pojedyncze miasta zwykle zwiedzam we własnym zakresie, ale przejazd przez pół kraju to nie na moje nerwy:) Może gdybym miała więcej czasu, to bym się zdecydowała, ale jak się ma 10dni urlopu to trzeba znaleźć sposób, by wstawać o 7 rano i nie tracić dnia na stanie w kolejkach za biletami:)

Skomentuj

