Muzeum Wydziału Lekarskiego UJ / Museum of History of the Medical Department of the Jagiellonian University

DSCN3621

Notatki z wykładów prof. Bierkowskiego sporządzone przez W. Ściborowskiego

Na parterze budynku, który pokazywałam ostatnio, znajduje się muzeum wydziału lekarskiego UJ. Można tam znaleźć stare księgi, notatki lekarzy i studentów, a przede wszystkim wiele przyrządów medycznych. Muzeum zwiedzałam z przewodnikiem i tylko tak je polecam, z odpowiednim opisem tego co widzimy. Po pierwsze dlatego, że dokładnie będziemy wiedzieć do czego dany przyrząd służył, a po drugie dowiemy się jak rozwijała się medycyna na przestrzeni wieków. Wykład był naprawdę porażający – i wcale nie mam na myśli jedynie czasów odległych. Byłam w szoku, gdy słuchałam jeszcze o XX wieku. Jeżeli będziecie w Krakowie to naprawdę polecam, ale tylko osobom o mocnych nerwach:)

DSCN3611

S. Syreński „Zielnik herbarzem z języka łacińskiego zowią” Kraków, 1586

DSCN3616

Zestaw kauterów (przyżegaczy), XVIII wiek

DSCN3617

Przyrządy różne z czasów bez znieczulenia.

DSCN3619

Gilotyna do usuwania migdałków, XIX wiek

DSCN3620

This entry was published on 10 czerwca 2013 at 10:42. It’s filed under Byłam-widziałam, Zdjęcia and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

8 thoughts on “Muzeum Wydziału Lekarskiego UJ / Museum of History of the Medical Department of the Jagiellonian University

  1. narzędzia normalnie strach się nie bać …

  2. Wówczas chyba wolałbym umrzeć, niż chorować. 😉

Skomentuj

