zamki blisko Lwowa / castles near Lviv

Olesko

Olesko

Na okoliczne zamki/pałace miałam tylko jeden dzień, dlatego postanowiłam wykupić wycieczkę. W informacji turystycznej dowiedziałam się, że ludzie, którzy zaczepiali mnie na rynku, takie wycieczki właśnie oferują. Sprawę należało więc załatwić na ulicy i na migi, bo ja nadal ukraińskiego nie znałam, a sprzedający uparcie po angielsku nie mówili. Oni rozumieją co 10 słowo polskie, a ja ukraińskie. Pokazując zdjęcia miejsc, które chcę zobaczyć, oraz datę na kalendarzu udało mi się zakupić bilecik. Po kilku godzinach dostałam smsa z pytaniem, czy nie będzie mi przeszkadzało, jeżeli przewodnik będzie mówił po rosyjsku, bo w wybranym przeze mnie terminie akurat wyjeżdżają sami Rosjanie:) i tak z grupą sympatycznych Rosjan słuchałam o skomplikowanej historii Ukrainy. Pozytywne jest to, że o Polakach mówi się dobrze – po pierwsze to polskie rody zwiedzane zamki budowały, a po drugie obecnie Polacy pomagają w ich odbudowie (tyle zrozumiałam). W czasie wycieczki kolejny raz pomyślałam sobie, że jednak przyzwyczaiłam się do innych standardów – wyprawa trwała cały dzień i nie było przerwy na obiad (dobrze, że miałam małe co nieco przy sobie:)), przy pierwszym zamku okazało się, że dodatkowo płacimy za wstępy (przy czym przewodniczka nie wiedziała nawet ilu ma turystów, zrobiło się takie zamieszanie, że przy kolejnym zamku cała wycieczka grzecznie stanęła w kolejce po bilety). Inna sprawa, że przynajmniej jest o czym opowiadać:)

Widok z zamku w Olesku

Widok z zamku w Olesku

studnia - Olesko

studnia – Olesko

Olesko - klasztor oo. kapucynów

Olesko – klasztor oo. kapucynów

Podhorce

Podhorce

Podhorce

Podhorce

Podhorce

Podhorce

 

Podhorce - kościół św. Józefa

Podhorce – kościół św. Józefa

Złoczów

Złoczów

Złoczów

Złoczów

Złoczów

Złoczów

This entry was published on 14 Maj 2013 at 20:52. It’s filed under Byłam-widziałam, Zdjęcia and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

5 thoughts on “zamki blisko Lwowa / castles near Lviv

  1. Te mury w Podhorcach i Złoczowie świetne. I w ogóle wspaniałe budowle. Złoczów- klomby niemal jak w Luwrze. Zazdroszczę ci tej wycieczki. 🙂

  2. zdjęcia świetne 🙂 coraz bardziej marzy mi się wycieczka do Lwowa.

  3. Tylko ja mam trochę daleko 🙂

Skomentuj

