opalanie na śniegu/sunbathing on the snow in Norway

P5137687

Gdy leciałam z Oslo do Tromso pewni przemili Norwegowie powiedzieli mi, że na każdego mieszkańca ich kraju przypada co najmniej jedna góra i jedno jezioro w okolicy. Zamienili się ze mną miejscami, żebym mogła podziwiać ich kraj przez okno. Do ich listy z pewnością dodałabym tonę śniegu i stadko reniferów:) O tym, że był to maj, świadczył trwający już dzień polarny i dość mocne słońce. W zacisznych miejscach mogłam spokojnie opalić bladą twarz będąc tylko w jakiejś cienkiej bluzie – jednak ogólnie było na tyle zimno, że wciąż wszędzie leżał śnieg. Dużo śniegu.

____________________________________________________________________

Feel free to correct this:

When i was in plane from Oslo to Tromso really nice Norwegian couple told me that on everyone in their country there are at least one top and one lake in the area. when they heard that it was my first time in Norway they switched places with me so i could admire a views through the window. i definitely should add to their list a ton of snow and a reindeer herd:) it was May – so you can know because the polar day lasts and the sun is pretty strong. in quiet places i could easily suntan my pale face wearing only tenuous blouse.  but generally was so much cold that the snow still was lying everywhere. Lots of snow.

P5097236

P5097256

P5097260

Doświadczyłam jednak również pochmurnego dnia i akurat trafiłam na zamarzniętą rzekę (nieprzyzwyczajona do takich widoków pewnie bym ją ominęła…)

____________________________________________________________

However, I also experienced a cloudy day and I found a frozen river (unused to such views I probably would missed it…)

P5087221

A gdy człowieka siły opuszczą i za zimno się zrobi można skorzystać z chatek/szałasów. Poniżej wypasiona wersja raczej na organizowane spotkania towarzyskie, jednak na szlakach można trafić na wiele mniejszych chatek o podobnym wystroju – można w nich przenocować, ugotować coś lub po prostu chwilę odpocząć.

P5137675

This entry was published on 15 kwietnia 2013 at 11:54. It’s filed under Byłam-widziałam, Zdjęcia and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

14 thoughts on “opalanie na śniegu/sunbathing on the snow in Norway

  1. Ach bardzo chciałabym na czas naszych letnich upałów przenieść się do Skandynawii. 🙂

  2. ps. Piękne zdjęcia, szczególnie ten zamarznięty wodospad.

  3. Cudowne jest zdjęcie z chatką nad jeziorem! Zazdroszczę podróży do Norwegii, ja się tam wybiorę dopiero jak nadejdzie autentyczne globalne ocieplenie, bo nie znoszę chłodu. I po tegorocznej zimie nienawidzę też śniegu 😉

  4. Norwegia jest przepiękna, chętnie wybrałabym się tam jeszcze raz

  5. Pięknie tam! 🙂

  6. katemucha on said:

    opalać się w Norwegii, ty to masz pomysł na życie;)

    • słońce jest tam naprawdę mocne + trzeba jakoś wypełniać czas:) kiedy nie miałam zegarka nie czułam upływu czasu – i tak np z „wieczornego” spaceru wracałam przed północą. nadal było widno, więc zwyczajnie korzystałam z dnia:)

  7. La on said:

    Strasznie to dziwne… Ostatnio o Norwegii myslalam duzo i intenswynie.. i googlowalam… i ogladalam rozne zdjecia.. a teraz u Ciebie tak cudne obrazy!!! Bardzo mi sie marzy!

Skomentuj

