Nie wiesz jak to jest..

polecam szczególnie drugi film, dla wszystkich, którzy zastanawiali się kiedyś jak to jest żyć ze schizofrenią.

Sex, kłamstwa & terapia

Dzwoni przyjaciółka, głos drżący pyta:”Iza ty wiesz co robic z wariatami, bo widziałam się z ..” i opisuje mi swoją rozmowę ze znajomą. Diagnoz telefonicznych nie stawiam, ale wygląda na stan psychozy i to silnej. Pogadałyśmy trochę o możliwościach pomocy okrojonych niestety i się w sobie zapadłam.

Przypomniały mi się lata, kiedy stażowałam dzielnie w warszawskich szpitalach na oddziałach psychiatrycznych i widziałam jak wyglądają „wariaci”, jak spętani w swoich światach nie są w stanie wytłumaczyc nikomu co się tam dzieje. Jak strach zamyka ich na zewnętrze. Jak widzą rzeczy, których my nie. Słyszą niesłyszalne dla innych. I ranią siebie, żeby chociaż na chwilę te głosy ustały. Jak pragną ciszy, przez chwilę. Jak potwornie nieszczęśliwi są. Jak nadwrażliwi na wszystko co ich otacza, to rzeczywiste i to nieprawdziwe.

I znowu poczułam taką bezilnośc jak wtedy, kiedy nie można pomóc. Kiedy nic nie pomaga. Kiedy tylko leki, jeśli są brane, są w stanie przywrócic człowieka do powiedzmy, równowagi…

View original post 107 słów więcej

This entry was published on 7 kwietnia 2013 at 14:24 and is filed under Uncategorized. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

6 thoughts on “Nie wiesz jak to jest..

  1. Zerknęłam na ten blog; znam go ( temat schizofrenii szczególnie mi znany) i z pełną świadomością nie zapuszczam się w tamte rejony. Z prostej przyczyny: w sieci, na blogach odpoczywam od swej pracy 😉

  2. Chyba czasem każdy zastanawia się jak to jest zwariować, to jak topór, który wisi nam nad głową i nie wiadomo na kogo spadnie.

    • dość długo byłam przekonana, że jestem idealnym przypadkiem schizofrenika z pierwszym rozpoznaniem ok 25 roku życia (nie pytajcie czemu:)). latka 20 jednak minęły i o ile ten blog np nie jest wytworem mojej wyobraźni to i przy 30-tce nic się nie wydarzy.

Skomentuj

