Londyn – cz. II „perełki”

PC253088

Szukając znanych miejsc warto czasami zbaczać z dróg, skręcać niespodziewanie i bez większego planowania. Londyn zwiedzałam w towarzystwie architekta, więc tak naprawdę przeszłam całe kilometry rozglądając się tylko i oceniając kolejne dzielnice i budynki. Jeżeli dobrze pamiętam to na to kolorowe przejście trafiliśmy w drodze do British Museum – tuż za nim można znaleźć malutki dziedziniec między kamienicami z kolorowymi sklepami i kawiarniami. Dla zainteresowanych więcej informacji tutaj.

PC273522

PC273519

Nie wszyscy wybierają się do Tate Modern, ponieważ nie każdy przepada za sztuką nowoczesną. Zerknijcie jednak na poniższe zdjęcie. Sam budynek robi niesamowite wrażenie. Na kilku piętrach jest wiele różnych wystaw i szczerze mówiąc choć niewiele dzieł mi się podobało, to jednak samą wizytę uznaję za trafiony pomysł. Poza tym galeria jest blisko np. teatru Szekspira, więc przy okazji warto zerknąć:)

PC283590

Kolejna perełka to rzeźba Mitoraja w kompleksie biurowym Canary Wharf.

PC293639

Będąc w tych rejonach można się pokusić o pieszą wycieczkę na południk zerowy – prowadzi tam bardzo długi tunel zbudowany pod Tamizą.

PC293649

Ogromną atrakcją było dla mnie zobaczenie hinduskiej świątyni (więcej informacji tu tutaj). Miejsce oddalone od głównych atrakcji miasta, dlatego polecam, gdy macie więcej czasu na zwiedzanie. W środku nie można robić zdjęć, mogę jednak zapewnić, że wnętrza są równie atrakcyjne. Warto wiedzieć, że należy być odpowiednio ubranym (ale jeśli pojawicie się w szortach, to ochroniarze wręczą Wam przydatny kawałek materiału), poza tym należy zdjąć buty w szatni. Aparat natomiast i plecak trzeba zostawić przed świątynią, po drugiej stronie ulicy:)

PC318708  PC318710

This entry was published on 12 marca 2013 at 16:53. It’s filed under Byłam-widziałam, Zdjęcia and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

10 thoughts on “Londyn – cz. II „perełki”

  1. Pod Tamizą jeszcze nie byłem:-)

  2. Jakiś magik wyczarował cudne rośliny na tych cegłach. Fantastyczne !!

  3. Piękne! 🙂
    Mamjakty, mam malutką prośbę: czy nie mogłyby zdjęcia być choć troszkę większe?

    • Angie, to przyzwyczajenie z poprzedniego bloga, gdzie musiałam oszczędzać:) będą większe, ale część już mam przygotowaną, więc wszystko w swoim czasie:)

  4. Podoba mi się to kolorowe przejście i ten mały dziedziniec z kolorowymi kamienicami, w trakcie podróży kocham właśnie „gubienie się” po to, aby znaleźć takie urocze miejsca.

    • już w Polsce dowiedziałam się, że w niektórych przewodnikach opisują tę ulicę – jednak ja faktycznie trafiłam tam przez przypadek, czyli tak jak lubię:)

  5. katemucha on said:

    trzecie i ostatnie zdjęcie wyjątkowo intensywnie na mnie oddziałują;)

Skomentuj

