poprawki

P9061177

Mam w domu pełno skorup, które wymagają poprawek. Głównie z powodu koloru. Patera miała być bordowo pomarańczowa. 3 razy pytałam właściciela szkliw, czy ta szara breja to na 100% pomarańcz i 3 razy usłyszałam „tak”. Generalnie szkliwa w fazie płynnej często mają dziwny kolor, więc postanowiłam zaryzykować i wyszło jak powyżej. Granatowaprawieczarna narośl na mojej wielkiej paterze na 3 nóżkach. Postanowiłam uratować ją farbami do szkła i ceramiki. Niestety mój aparat nie jest w stanie uchwycić właściwych kolorów, w rzeczywistości są bardziej stonowane, ciemne i najbardziej widoczny jest fiolet:

P9211192

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

This entry was published on 28 lutego 2013 at 12:10. It’s filed under Ceramika and tagged , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

8 thoughts on “poprawki

  1. Z facetem rozmowa o kolorach to marnotrawstwo czasu:-)

  2. Ładne 🙂

  3. Jak środek jakiegoś egzotycznego owocu! 🙂
    Śliczne!

  4. oj, jakie ładne! Myśmy kiedyś z Kasienką taką moja chadzaly na lepienie (jak jeszcze ona i ja miałyśmy trochę czasu razem, nim jej w głowie chłop do cna zawrócił, a mnie jakoś nie po drodze było :o) – to też na taki pomarańczyk się rzucilyśmy. I okazało się, że… ważna jest glina – im bielsza, taka bladziutko-zółta to tym bardziej szkliwo wychodziło takie jak na opakowaniu. Ale.. ale rzadko kiedy ci prowadzący warsztaty taką glinę dadzą do rąk uczestnikom gdyż ona jest bardzo droga. no to my dostalyśmy czerwoną glinę, w której były kawalki cegiełek (szamotu, tak to się chyba nazywa) – pomarańcz istotnie wyszedł na…. coś.. takiego co mój kot zostawia w kuwecie, podkręcone o „tuńczyka” ;o)… ALE ALE ALE – Twoja paterka jest naprawdę śliczna! Jak środek egzotycznego owocu faktcznie. Prawdziwa ozdoba i jeszcze ta czerwień!!!! cudne!

    • dzięki! szkliwo reaguje z sobą w piecu – ostatecznie to związki chemiczne zamknięte w szczelnym pojemniku przy bardzo wysokiej temperaturze. czerwieni w ogóle nie powinno się np. wypalać z innymi kolorami, dlatego często przedmioty czerwone są droższe od innych. tu jednak błąd był typowo ludzki – prowadzący nie rozpoznawał każdego szkliwa, a nie podpisał opakowań…

Skomentuj

