muralowe mądrości

mural

Pierwsze zdjęcie zrobiłam niedawno na moim osiedlu. Wracałam do domu z polowania z zenitem i pomyślałam, że to będzie idealne zakończenie kliszy. Dla mnie są to słowa bardzo smutne – zawsze przypominają mi o sytuacjach nie wspominanych zbyt dobrze, a które mogłyby być lepsze, gdyby słowa dokładniej odwzorowywałyby to co myślę i czuję. Zdarzało mi się poddawać, bo nie wierzyłam w zrozumienie innych. Zdarzało mi się wybuchać, bo tego zrozumienia naprawdę nie było. Przeważnie wtedy wracałam do swojej samotności – a tu zawsze mam miejsce i czas na książki, filmy, sztukę. To z kolei przypomina mi zdjęcie kolejne, wykonane wiele lat temu w Bydgoszczy. Wiersz Wojciecha Banacha udało mi się uwiecznić zanim budynek został zburzony. Znalazłam artykuł na temat tego miejsca – wiersz miał zostać przepisany na fasadę nowego biurowca i mam nadzieję, że tak się stało. Z drugiej strony pewne słowa mają większy sens, gdy zdobią zwykły, stary mur…

mural_1

This entry was published on 1 lutego 2013 at 21:33. It’s filed under Byłam-widziałam, Przemyślenia and tagged , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

4 thoughts on “muralowe mądrości

  1. Lubię murale i sensowne graffiti. Ale u siebie mogę niestety trafić co najwyżej na napis typu HWDP i rysunki adekwatne do tej treści.

  2. Archeolodzy dziś odkrywają napisy wykute w kamieniu, na glinianych tabliczkach, czy naczyniach ceramicznych. Ciekawe ile z tych murali, jeśli w ogóle, zachowa się za tysiąc lat. Szkoda byłoby tych fajnych i intrygujących, gdyby ich ni było. Dobrze,że są zdjęcia,ale czy tyle przetrwają?

Skomentuj

