filmy/książki/sztuki/koncerty…

Powodem nieobecności na blogu był po pierwsze czas pędzący i jakby kurczący się ostatnio, a po drugie brak nowych dziełek. Założenie miałam takie, że różnymi wytworami rąk moich dzielić się będę na blogu z szerszą publicznością. Niestety różne sprawy na głowie blokują mą twórczość… jeżeli mam chwilę to albo oglądam filmy/sztuki, albo czytam. od czasu do czasu zaliczam jakiś koncert, czy wystawę i tyle. Aby nie wyjść z wprawy to może przynajmniej o tym pisać będę – oby komuś się to przydało:)

dziś będzie o filmie, który zrobił na mnie ogromne wrażenie – Bestie z południowych krain.

film zwraca uwagę na wiele problemów (podziały społeczne, różnorodność mentalna, ochrona środowiska, alkohol w rodzinie). z jednej strony widzimy jak sobie z tym radzi mała dziewczynka, a z drugiej mamy kilka interesujących przemyśleń. ukazanie np. miejsca człowieka we wszechświecie jest genialne. po co komuś większy sens życia! jestem zachwycona i samym filmem (zdjęcia, gra aktorska) i całym przesłaniem. Ciekawe jest to, że grają tu amatorzy, a część zdjęć to oryginalny zapis powodzi w Nowym Orleanie. reżyser początkowo myślał tylko o filmie dokumentalnym – nie wiem co takiego wydarzyło się na miejscu, że zmienił zdanie. może spotkał małą Hushpuppy i poznał jej świat na tyle dobrze, aby o nim opowiedzieć innym? Przyznam szczerze, że film ten był dla mnie ogromnym prezentem od losu. To naprawdę pierwszy obraz, który w jakiś dziwny sposób mnie uspokoił – uznałam, że ta mała ma wiele racji w tym co mówi, a skoro ona może poradzić sobie z całym światem, to ja też:) nabrałam pewności, że wszystko będzie dobrze – podobnie jak w kwestii uczuć po obejrzeniu „Once”. Polecam!

This entry was published on 18 listopada 2012 at 19:47. It’s filed under Byłam-widziałam, Film and tagged , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

One thought on “filmy/książki/sztuki/koncerty…

  1. Podzielam Twój entuzjazm dla tego filmu. Widziałam go w ramach Nowych Horyzontów. Doskonała rola tej małej. Naprawdę magiczny, a jednocześnie surowy.

Skomentuj

