hiszpańskie płytki

Każda dłuższa nieobecność na blogu może zaowocować nową porcją dziełek, albo inspiracji:) Tym razem inspiracje hiszpańskie. Właściwie w każdym mieście i miasteczku w tym kraju można trafić na warsztat, a przynajmniej sklep związany z ceramiką. Większość domów ozdabia właśnie wypalona i pomalowana glina. W Kordobie trafiłam na mini targ wyłącznie z ceramiką właśnie.

Nie wiem, czy miałabym cierpliwość do malowania tak misternych wzorów, ale na pewno muszę spróbować ażurowych form, jak z pierwszego zdjęcia. Te zielone misy są idealne do mycia i podawania owoców, a komplet naczyń w tym stylu prezentuje się razem doskonale.

Obok każdego rodzaju ceramiki umieszczono odrobinę historii – w jakim rejonie styl powstał, gdzie nadal występuje, z jakich kultur czerpie. Mimo iż ceramika jest dosłownie wszędzie, to jednak posiadając taką wiedzę można jakoś indywidualnie spojrzeć na kupiony przedmiot, bardzo spodobał mi się ten pomysł.

Moje marzenie – wkomponować takie płytki do wystroju kuchni, łazienki lub tarasu. Mam nadzieję, że kiedyś na podstawie tych zdjęć będę mogła sama zrobić sobie kafelki:)

This entry was published on 26 września 2012 at 17:16. It’s filed under Byłam-widziałam, Ceramika, Zdjęcia and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “hiszpańskie płytki

  1. Jaka piękna ceramika !!!

Skomentuj

