Ceramika

Ależ ja tęsknię za ceramiką… Do głowy by mi nie przyszło, że łatwiej jest znaleźć warsztaty w Katowicach niż w Krakowie. Owszem, google wskazują kilka miejsc, ALE albo jest na tyle drogo, że nie mogę ocenić poziomu, albo zajęcia kończą się gdy przeciętny kursant zrobi sobie paterę, albo (co i tak jest chyba najlepszym wyjściem) tak zwany prowadzący, czyli dumny posiadacz pieca, udostępnia warsztat. A co z osobami, które chcą się uczyć? Są przecież różne techniki, style – mam o tym czytać w necie? mogę kupić szamot, a potem zapłacić komuś za wypał, ale w ten sposób wypełnię sobie tylko czas i nieco udoskonalę umiejętności. Nie kupię jednak koła garncarskiego, żeby nareszcie nauczyć się tej metody. nie spróbuję sama przed blokiem wypalać techniką raku. Z drugiej strony odkąd mam kredyt na głowie mam poczucie, że nie mogę wydawać pieniędzy na przyjemności (przynajmniej zbyt dużo…:)), a kursy jak się już pojawią to są raczej kosztowne…Marzy mi się własny warsztacik, własny piec…A właśnie – jeżeli gdzieś ktoś będzie chciał Wam wmówić, że wypał to droga sprawa i dlatego kurs tyle kosztuje, to generalnie omijajcie takich zawodowców z daleka. Misa ze zdjęcia powstawała na kursie. lepiłam ją ze 3 godziny, potem wypał, nakładanie angoby (rozpoczęta godzina) i kolejny wypał. czyli dwa dni, płacę za 4h – 120zł. ceny prądu są różne. zakładam, że koszty poniżej 10zł są zbyt optymistyczne. na forach widzę opisy rachunków rzędu 20-40zł. Z tym, że za te pieniądze wypalane są przedmioty wielu kursantów. podsumowując – czysty biznes:) no ale nie dla mnie:) Nie pozostaje nic innego, jak lepić w domu i płacić za sam wypał. tylko gdzie ja na to miejsce znajdę…

This entry was published on 24 lipca 2012 at 22:40. It’s filed under Ceramika, Zdjęcia and tagged , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

One thought on “Ceramika

  1. Pingback: na zielono | mamjakty

Skomentuj

