kreacjonizm

Odkąd trafiłam na bloga http://stwarzanie.wordpress.com/ nie mogę przestać myśleć o tym jak powstało życie. Przypomniały mi się wszystkie dyskusje o bogu/bogach, religiach, biologii, genetyce, filozofii…milion pytań i same przypuszczenia, tysiąc teorii i żadnych dowodów. Na wspomnianym blogu można obejrzeć kilka filmów dokumentalnych o staraniach naukowców – wyjaśnienia wielu wątpliwości, zasianie kolejnych… Poza tym, że dysponują ogólnie większą wiedzą naukową, znają budowę komórki, nachylenie osi ziemi, pamiętają nazwy i daty, to nie wiedzą nic. Siedzą tak samo jak ja kiedyś ze znajomymi przy winku, dyskutują po świt, wyjaśniają ile mogą, ale gdy docierają do najważniejszego pytania o pierwszą ŻYWĄ komórkę na ziemi, to bezradnie rozkładają ręce. Każdy broni swojej teorii dopóki nie usłyszy przekonywującej teorii kolegi. Wtedy obaj zaczynają mieć wątpliwości. 2 fragmenty jednego z filmów po prostu wbiły mnie w ziemię. pozostawię bez komentarza, muszę ochłonąć:)

This entry was published on 9 czerwca 2012 at 12:24. It’s filed under Przemyślenia and tagged , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “kreacjonizm

  1. bioslawek on said:

    Proszę przeczytać mój artykuł na temat całkowitego braku dowodów na samodziejne powstanie życia. Podsumowałem tam wszystkie hipotezy na temat pochodzenia życia.

    http://bioslawek.files.wordpress.com/2012/02/na-bezrybiu-i-rak-ryba.pdf

    pozdrawiam.

    • Przeczytałam i przyjmuję do wiadomości. Problem polega na tym, że bardziej mnie intryguje inteligencja, która zechciała stworzyć nam na ziemi bakterię niż samo polemizowanie na temat działania RNA. kolejny raz cała znana nauka zamyka się w rozważaniach filozoficznych…Niezależnie bowiem od tego, czy inteligencję tą nazwiemy bogiem, energią, czy kosmitą, to nikt w nią nie uwierzy dopóki nie spotka się z ową postacią twarzą w twarz. A potem dowiemy się od niej prawdopodobnie tylko tyle, że ona sama nie wie jak została stworzona.

Skomentuj

