Tyle miłości. Filmweb rozmawia z Michaelem Hanekem – Filmweb

Dźwięki odgrywają w „Miłości” bardzo ważną rolę. Jak wyglądała praca nad nimi?

Dźwięk jest dla mnie bardzo istotny i uważam, że dodawanie go po nakręceniu sceny zabija ducha filmu. Dlatego nie cierpię postsynchronów. Ale do tego, aby móc wykorzystać dźwięk nagrany na planie, potrzebuję grupy świetnych technicznych. Na szczęście znalazłem taką ekipę i współpracuję z nią od mojego pierwszego francuskiego filmu. Z drugiej strony, w postprodukcji można poprawić bardzo wiele rzeczy, podkręcić atmosferę. Robię to chętnie, to takie moje specyficzne hobby.

Przy „Pianistce” montaż trwał trzy tygodnie, a montaż dźwięku – trzy miesiące.

za pomocą Tyle miłości. Filmweb rozmawia z Michaelem Hanekem – Filmweb.

Skojarzyło mi się to z wypowiedzią Wajdy na temat pracy z Kilarem – podobno kompozytor wysłał  do reżysera gotowego poloneza, aby ten mógł nakręcić Pana Tadeusza podążając za muzyką… A przy okazji sprawdzam jak działa Press This:)

This entry was published on 29 Maj 2012 at 22:20. It’s filed under Film and tagged , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Skomentuj

